Pensant en els valors i les necessitats de "La Marató" de TV3, que en aquesta edició compleix 20 anys, estrenem un aplicació, “Piula per La Marató”, que permetrà a tots els usuaris de Twitter fer donació dels caràcters sobrers dels seus tuits en favor de la divulgació dels continguts de "La Marató" 2011 dedicada a la investigació de la regeneració i trasplantament d'òrgans i teixits.

Què és i com funciona “Piula per La Marató”?

Cada dia es “perden” milers de caràcters de les nostres piulades. “Piula per La Marató” permet aprofitar aquests “caràcters sobrers” i convertir-los en un missatge per difondre i compartir els valors i continguts de "La Marató" 2011. Cada cop que algú escrigui un tuit, fent servir aquesta aplicació, els caràcters lliures es convertiran en una frase sobre "La Marató" de TV3. Per exemple, si escrivim un tuit que només té 40 caràcters l’aplicació aprofita els 100 caràcters sobrers per afegir-hi una frase que ajuda a difondre el missatge solidari de "La Marató".

Per participar en aquesta acció de Twitter, que estarà en funcionament de l’1 al 19 de desembre, cal anar-la a trobar aquí.

Aquesta aplicació conté unes 200 frases de divulgació científica, valors, activitats populars, continguts del programa, maneres de fer donatius, voluntariat o promoció del llibre, del disc i del sentit de l’acció de “Piula per La Marató”. Sigui quina sigui la llargada del tuit, sempre sortirà una frase vinculada a "La Marató".

A més, hi afegim l'etiqueta #maratótv3 perquè tots els nostres tuits quedin vinculats a una sola conversa i tinguin la màxima visibilitat.

Xavi Abad, director de "La Marató", explica la vinculació de "La Marató" amb les xarxes socials: “Des de 'La Marató' sempre hem apostat per comptar amb la complicitat de les xarxes. "La Marató" de TV3 del 2010 va ser "trending tòpic" mundial durant unes hores i aquest any ens proposem, amb la col·laboració i complicitat de tota la comunitat de Twitter, tornar-ho a ser. La xarxa és un mirall de com la societat catalana és capaç d’organitzar-se i implicar-se perquè un projecte solidari i consolidat com "La Marató" de TV3 arribi a les cotes d’èxit i popularitat que té.”