Avui, La Marató de TV3 ha fet 20 anys sumant un nou èxit de participació social i una fita econòmica impressionant a la seva trajectòria: 7.231.628 d’€ és la xifra provisional que reflectia el marcador a la 1.20 h de la matinada, quan Xavi Coral i Espartac Peran acomiadaven el programa. Gairebé igualant el rècord de l’any passat (7.246.114 €).

Els milers de donatius que els ciutadans han fet a través del 905 11 50 50 i les 1.600 activitats populars organitzades arreu de Catalunya han fet possible que, després de 15 hores d’intens directe, La Marató 2011, dedicada a la regeneració i el trasplantament d’òrgans i teixits, aconseguís sumar la xifra provisional de 7.231.628 d’€.

Avui dilluns, al migdia, facilitarem una nova xifra una vegada fet el recompte final de la jornada. Tanmateix, els canals de recepció de donatius estaran oberts fins al 31 de gener a través del compte corrent, Servicaixa, internet i les aplicacions per a iPhone i Android.

null


15 hores de Marató per divulgar, sensibilitzar i entretenir en favor de la recerca sobre regeneració i trasplantament d’òrgans i teixits

Des de les 10 del matí d’avui, els periodistes Espartac Peran i Xavi Coral han estat al capdavant d’un programa que ha combinat divulgació científica i testimonis reals per donar a conèixer, des del vessant mèdic i humà, què suposa el trasplantament d’òrgans i teixits i a quins reptes s’encara la recerca biomèdica en aquest camp i en el de la medicina regenerativa.

Les exposicions de 22 metges especialistes en el tema, els xous científics i els nombrosos recursos divulgatius que ens ha mostrat el programa han fet entenedors alguns conceptes mèdics i ens han traslladat la necessitat de fer avançar la recerca amb els nostres donatius.

Els emotius testimonis oferts per 20 persones que han rebut un trasplantament, l’estan esperant o van decidir donar els òrgans d’un familiar per oferir esperança de vida a altres persones, ens han aproximat a la cara més humana d’aquestes teràpies.

La música, l’humor i l’espectacle han estat el contrapunt a la càrrega emocional de La Marató 2011. L’Always Drinking Marching Band ha posat música durant les quinze hores d’emissió i molts dels artistes que han participat en el disc de La Marató 2011 – que diumenge passat va vendre 150.000 còpies – han desfilat per l’escenari del plató per fer-nos gaudir en directe dels temes del compacte. Així, hem vist les actuacions de Sergio Dalma i l’Escolania de Montserrat, Ana Torroja, Sílvia Pérez Cruz, Joan Masdéu o Teràpia de Shock. També hem pogut gaudir del talent artístic de cantants de la talla de Manolo Garcia, Amaia Montero o Pastora.

El teatre musical ha tingut un lloc destacat en l’espai amb la intervenció dels actors d’ “Els Miserables” i de “Forever King of Pop” i un any més, els titelles Lia i Marc han acompanyat els presentadors en la seva particular marató oferint moments de gran diversió.

La mobilització social que es produeix entorn a La Marató és sempre una de les protagonistes més actives de la jornada. El programa ens ha mostrat una trentena de les 1.600 activitats que els ciutadans han ideat per sumar fons al marcador en un ambient festiu. Aquesta imponent xifra de mobilització social ha batut el seu propi rècord, situat en les 1.361 activitats organitzades per al 2010, un fet que demostra com La Marató de TV3 és capaç de guanyar noves adhesions cada any.

Les connexions amb diferents punts del territori català han culminat al voltant de les 2 del migdia, amb un enlairament multitudinari de coloms de paper per commemorar el 20è aniversari de La Marató a Torrelavit, Balaguer, Tortosa i Olot.

Les càmeres de TV3 també s’han acostat a les 5 seus telefòniques de La Marató 2011 per mostrar-nos l’operativa de recepció dels donatius. Durant les 15 hores de programa, 2.500 voluntaris han passat per la Fira de Barcelona, el plató 4 de TVC a Sant Joan Despí, la Universitat de Lleida, el Port de Tarragona i l’Auditori de Girona per atendre les desenes de milers de donatius que han arribat a través del 905 11 50 50. Un total de 1.037 línies d’atenció telefònica han permès absorbir la solidaritat dels catalans.

A les xarxes socials, la vintena Marató de TV3 també ha estat molt viva. 6.000 noves persones s’han sumat a la pàgina de Facebook durant les 15 hores de programa (el total d’amics són 125.075). A Twitter s’han registrat 2.500 nous seguidors, que sumats als ja exitents arriben a 10.510. S’han realitzat 1.194 piulades i s’han donat 100.562 caràcters des de l’aplicació “Piula per La Marató” (des de l’1 de desembre s’han contabilitzat 180.580 caràcters). En 24 hores s’han fet servir 2.939 vegades el hashtag #maratotv3.

Destinació dels fons recaptats

La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2011 permetrà disposar de nous avenços en els àmbits quirúrgic, farmacològic, de conservació dels òrgans i teixits i avançar en les aplicacions de la medicina regenerativa. Aquesta inversió en recerca es farà mitjançant el finançament de projectes d’investigació.
El febrer del 2012, la Fundació La Marató de TV3 obrirà a convocatòria pública per a la presentació d’aquests treballs. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i del web: www.tv3.cat/marato

Després de 19 anys i una trajectòria molt sòlida que han permès finançar 565 projectes de recerca biomèdica La Marató de TV3 ha tornat a acomplir el seu doble objectiu: sensibilitzar la població envers unes malalties que afecten milers de persones i impulsar la recerca biomèdica gràcies als fons recaptats.


20 anys de sensibilització, mobilització social i impuls a la recerca biomèdica

Dues dècades d’èxit, fruit d’un suport social excepcional, han convertit La Marató de TV3 en el gran esdeveniment solidari i participatiu a Catalunya. Centenars de milers de persones, entitats, institucions i empreses fa 20 anys que uneixen esforços en un mateix sentit: obtenir recursos econòmics per impulsar la recerca biomèdica sobre malalties sense guariment conegut. El projecte ha aconseguit, a més a més, incidir en la sensibilitat col•lectiva donant a conèixer la realitat de les malalties i despertant l’empatia, la solidaritat i el respecte cap a les persones afectades, així com la participació del conjunt de la societat.

Des del 1992, La Marató ha ofert 271 hores de televisió en directe en què ha combinat divulgació científica, sensibilització i entreteniment per acostar-nos a les malalties tractades. Amb els fons aconseguits en l’edició 2011, La Marató de TV3 ja suma hores d’ara un total de 104.916.672 € recaptats.
Aquests fons han permès impulsar 565 projectes de recerca biomèdica sobre un ampli conjunt de malalties, situant La Marató com a referent de les institucions finançadores de la investigació. En aquests treballs hi han intervingut 3.000 investigadors, que han contribuït a avançar en la prevenció, pronòstic i tractament de les patologies tractades.